Olen Aapo Ilola ja vastaan Suomen huoltopalveluista. Haluan tässä ensimmäisessä blogissani kertoa, mikä Hiltin huoltopalvelussa on niin erityistä.
Otetaan esimerkkinä autosi. Vaikka useimmat huolehtivat autojensa vakuutuksista, onnettomuuksia ja rikkoutumisia valitettavasti sattuu silloin tällöin. Pahinta on, että autoon tulee vika yleensä vasta takuuajan päätyttyä, ja sen korjaaminen voi silloin olla hintavaa. Tämä ei onneksi pidä paikkaansa Hiltin työkalujen kohdalla. Hilti tarjoaa työkaluille ilmaiset huollot jopa kahden vuoden ajan, joka tunnetaan nimellä ”kuluton aika”. Tuona aikana Hilti kerää, huoltaa ja palauttaa työkalut tavallisesti kolmen päivän kuluessa. Kuulostaa hyvältä toistaiseksi. Mietit kuitenkin varmaan, mitä tuon kahden vuoden kuluttoman jakson jälkeen tapahtuu? Hilti on ajatellut myös sitä.
Työkalun takuuajan päätyttyä Hilti tarjoaa ’3 päivää tai ilmainen’ -palvelun. Kyseessä on lupaus palauttaa laite kolmessa päivässä koskien veloitettavia korjauksia - jos emme pysty toimittamaan ajoissa, huolto on ilmainen. Kuten nimestä voi päätellä, työkalun rikkoutuessa Hilti takaa 3 päivän huoltopalvelun tai korjaus on asiakkaalle ilmainen. Itse asiassa työkalu huolletaan yhdessä päivässä. Muut kaksi päivää ovat noutoa ja palautusta varten. Tämä saattaa kuulostaa helpolta. Kuitenkin tuon kolmen päivän aikana laaditaan huoltoaikataulu, työkalu noudetaan, se toimitetaan huoltokeskukseen, avataan tarkistusta varten, osat vaihdetaan tai korjataan, työkalu kootaan, testatataan, uudelleen testataan, puhdistetaan, pakataan, toimitetaan palautusta varten ja paljon muuta... Vieläkö kuullostaa helpolta? Ehkä ei. Me Hiltillä kuitenkin ajattelemme, että mahdollisuuksien rajat voidaan ylittää - emmekä siksi usko, että 3 päivää tai ilmainen -huoltopalvelu voisi koskaan onnistua kilpailijoiltamme.
Miksi tämä palvelu on niin erityinen?
Työkalun rikkoutuminen voi aiheuttaa stressiä. Ensinnäkin se aiheuttaa seisokkeja työmaalla ja viivästyttää projektin aikataulua, mikä jo sinänsä on turhauttavaa. Toiseksi työkalua koskevat tiedot on selvitettävä ennen huoltopyynnön tekemistä. Lopuksi työkalun huolto ja lähettäminen korjauspalveluun maksavat. Hiltin ansiosta tämä huolenaihe poistuu, sillä me tiedämme, että aika on rahaa ja aika on meille kaikille tärkeää!