Työskentelen Account Managerina talotekniikkapuolella ja normaali työpäiväni koostui asiakastapaamisista työmaalla, jossa esittelin työkalujamme ja palveluitamme sekä muita ratkaisujamme asiakkaiden tarpeisiin.
Vaikka työnteko itsessään on nyt muuttunut, perusajatus työssä on edelleen sama eli olla luotettava yhteistyökumppani asiakkaille. Tapaamiset ovat vaihtuneet enemmän puhelimen tai Teamsin välityksellä käytäviin keskusteluihin.
Työnantajana Hilti on loistava ja tässäkin tilanteessa nousee esille erityisesti, kuinka paljon Hilti pitää työntekijöistään huolta. Hilti reagoi tilanteeseen nopeasti ohjaten meidät etätöihin, jottei henkilökunta sairastu ja samalla pitämään huolta omalta osalta myös asiakkaiden terveydestä.
Meidät pidetään jatkuvasti tietoisina meneillä olevasta tilanteesta ja saamme tukea nykytilanteessa työskentelyyn ja meitä kannustetaan löytämään uusia ratkaisuja. Etätyö tuo omat haasteensa, mutta uskon meidän yhdessä löytävän muuttuneessa tilanteessa uusia työtapoja, jotka jäävät elämään tilanteen normalisoituessa. Koska päivät eivät koostu toimistoissa ja työmailla käymisestä, tarjotaan meille loistava mahdollisuus kehittää itseämme päivittäisten webinaarikoulutusten kautta.
Esimieheltä saatu tuki on myös tärkeä. Esimiehen aito huoli meidän terveydestä sekä päivittäinen tuki muuttuneessa tilanteessa ovat olleet avaintekijät työmotivaation ylläpidossa, kun töitä tehdään kotoolta käsin. Loistava esimerkki tästä on tiimipalaverimme, jolloin lähdimme porukalla ulos lenkille ja palaveri pidettiin puhelimen välityksellä jokaisen saaden lisää virtaa upeasta kevätsäästä.