Lisätty ostoskoriin
Lisätty ostoskoriin
Siirry ostoskoriin

Kuukauden hiltiläinen

Tutustu Kuukauden hiltiläisiin vuosilta 2019, 2018 ja 2017

2019 LOKAKUUN HILTILÄINEN: SUVI KIRJAVAINEN

Suvi Kirjavainen

Aloitin Hiltillä huhtikuussa 2017, joten juhlin nyt lokakuussa 2,5-vuotispäivääni yrityksessä! Minut palkattiin Suomesta suoraan Manchesterissä sijaitsevan Pohjois-Euroopan logistiikkaosastolle, jossa työskentelin Materials Managerina vastaten useiden tuoteportfolioiden tuotteiden materiaalivirtojen hallitsemisesta sekä varastojen ja palvelutason optimoimisesta. Kesällä 2018 minulle tarjottiin muutaman kuukauden pituista vuorotteluvapaasijaisuutta Suomen logistiikkatiimissä Local Logistics Expertinä, jonka myötä muutin Suomeen. Vuorotteluvapaasijaisuuden jälkeen jatkoin alueellisen Materials Managerin tehtäviäni vielä muutaman kuukauden ajan Suomesta käsin, kunnes vuodenvaiheteessa aloitin nykyisessä roolissani B2B Specialistina vastaten Hilti Suomen sähköisestä kaupasta. 

Hiltillä työskentelyssä parasta on kollegat ja kansainvälisyys. Maasta, tiimistä ja työtehtävästä riippumatta työkaverit ovat huippuja – hiltiläiset ovat ystävällisiä ja innokkaita auttamaan. Töitä tehdään tavoitteellisesti, mutta samalla pidetään kiinni rentoudesta, jolloin työskentely on hauskaa. On myös hienoa ja rikastuttavaa päästä työskentelmään kansainvälisissä tiimeissä. Kansainvälisyys ilmenee myös monipuolisina uramahdollisuuksina ulkomailla. Lisäksi arvostan joustavaa työskentelyä sekä mahdollisuutta etätyöhön. 

Tavanomainen työpäiväni koostuu sähköisen kaupankäynnin ratkaisujen sekä asiakkaidemme kanssa yhteistyössä heidän ja Hiltin välisen sähköisen kaupankäynnin kehittämisestä. Työpäiväni ovat usein hyvinkin erilaisia, mikä tuo vaihtelua työntekoon. Teen paljon yhteistyötä meidän myyntitiimiemme kanssa, jotta voimme yhdessä kehittää asiakkuuksiamme kokonaisvaltaisesti. Lisäksi tyypilliseen työpäivääni kuuluu yhteistyöpalaverit alueellisen ja globaalin sähköisestä kaupasta vastaavien henkilöiden kanssa, joiden kanssa vaihdamme kokemuksia parhaista käytännöistä sekä yhteistyössä pyrimme ratkomaan ilmenneitä haasteita. 

Lempituotteeni on kompakti ja kevyt FCC 22-A akkuporakone/-ruuvain, joka toimii erinomaisesti monipuolisena apurina kotiympäristössäkin. 

2019 Syyskuun hiltiläinen: Christopher Langinauer

Christopher Langinauer

Aloitin Hiltillä tammikuussa 2014 Account Managerin tehtävissä ja oltuani kentällä puolitoista vuotta siirryin Training Officeriksi koulutuskeskukseemme Manchesteriin. Tammikuussa 2017 minulle tarjoutui mahdollisuus muuttaa Skotlantiin ja vetämään siellä myyntitiimiä aluejohtajana. Vaikka siitä nautinkin paljon, niin silti keväällä 2018 palasin takaisin Suomeen ja olen siitä lähtien luotsannut yhtä pääkaupunkiseudun talonrakennustiimiä aluejohtajana.

Hiltillä parasta on ihmiset ja kulttuuri. Olen Hilti urani aikana työskennellyt useassa eri tiimissä, kahdessa eri maassa ja olen huomannut, että maasta tai tiimistä riippumatta Hiltiläiset ovat aina avuliaita ja ystävällisiä. Täällä on helppo tuntea itsensä tervetulleeksi ja osalliseksi suurta kansainvälistä perhettä. Tykkään myös siitä, että olemme erittäin ammattimaisia kaikessa mitä teemme.

Nykyisessä työssäni parasta on ihmisten kehittäminen. On todella palkitsevaa nähdä, kun henkilö, jonka olet rekrytoinut ja kouluttanut kehittyy ja onnistuu erinomaisesti tehtävässään ja myös ylennetään seuraaviin tehtäviin.

Tyypillinen työviikko sisältää yleensä 2- 3 kenttäpäivää tiimiläisten kanssa, asiakaskäyntejä spesialistin kanssa sekä suunnittelua että hallintopuolen asioita. Esimerkki päivä viime viikolta: amupäivä kentällä AM:n kanssa asiakkaissa sekä toimistolla että työmailla, iltapäivällä business review tiimiläisen kanssa ja huomisen tapaamisiin valmistautumista.

Suosikkituotteeni on DX 5 eli vanha DX 460, joka on ajaton klassikko, josta Hiltin tarina alkujaan alkoi. Myös ensimmäinen demoni oli DX demo - DX:n kun ottaa vielä Hiltin Työkalupalveluun niin homma rokkaa!

2019 ELOKUUN HILTILÄINEN: MIKAEL ROGERS

Mikael Rogers

Aloitin Hiltillä kesätöissä asiakaspalvelussa vuonna 2008 ja sittemmin työskentelin opiskelun ohessa myös eri Hilti Myymälöissä.

Sain tilaisuuden laatia Hiltille graduni, joka nivosi hyvin yhteen kaupalliset opiskelut ja käytännön verkkokaupan case-tutkimuksen muodossa. Valmistumisen jälkeen siirryin kenttämyynnin pariin vastaamaan vahinkosaneerausasiakkuuksista Etelä-Suomessa. Vuonna 2016, kun lanseerasimme kalustonhallintapalvelut Suomessa, päädyin nykyisiin tehtäviini myynnin tukeen.

Myynnin tuen ohjelmistojen ja palveluiden spesialistina hoidan muun muassa ON!Track kalustonhallintapalvelumme jälkimarkkinointi- ja koordinointitehtäviä yhdessä muiden palveluspesialistien ja tuotepäälliköiden kanssa.      

Hiltillä työskentelyssä parasta on huippukollegat, yrittäjähenkisyys ja monipuoliset vaihtelevat työtehtävät. Sopivan taustan ja kiinnostustusten kohteiden kautta on mahdollisuus vaikuttaa tehtäväkenttään ja urapolkuun yrityksen sisällä. Globaalissa yrityksenä myös kansainvälinen verkostoituminen on mahdollista ja oppien jakamiseen kannustetaan. 

Tavallinen työpäiväni koostuu konttorilla tai etätöissä tuesta asiakkaillemme ja myyntitiimeille ohjelmistojen ja palveluiden käyttöönottojen sekä haastavampien konsultaatioiden parissa. Parhaita hetkiä työpäivissä ovat tapaukset, joissa onnistumme asiakkaan kanssa yhdessä löytämään keinoja saamaan palveluistamme täyden hyödyn heidän yritykselleen. Kuulun myös omien töideni ohessa Lean-tiimimme, jossa sulavoitamme asiakkaidemme ja Hilti työntekijöiden arkea, jotta kaikilla jäisi mahdollisimman paljon aikaa lisäarvoa tuottavien tehtävien hoitoon.     

Suosikki Hilti tuotteeni ovat kaikki akkukoneet yhdistettynä kalustopalveluihin. Näitä optimoituna hyödyntäen pk- ja isommat yritykset saavat tuotteistamme ja palveluista täydet tehot ja suurimmat säästöt pitkässä juoksussa. Toki kannattaa muistaa myös koneisiin liittyvät parhaat tarvikkeet kirsikkana päälle.

2019 HEINÄKUUN HILTILÄINEN: MIKAELA KETTUNEN

Mikaela Kettunen

Aloitin Hiltillä maaliskuussa 2019, joten olen suhteellisen tuore Hiltiläinen. Olen HR Business Partner core-myyntidivisioonalle, ja työhöni kuuluu toimia erityisesti core-tiimin "first point of contact" -henkilönä kaikissa henkilöstötoimiin ja muihin juokseviin asioihin liittyen. Tämän lisäksi vastaan koko yrityksenlaajuisesti meidän henkilöstötyytyväisyyskysely GEOS:ta koordinoiden sitä paikallisesti, ja olen myös vastuussa Great Place to Work-tutkimuksen prosessista. 

Olen äärettömän iloinen, että olen päässyt Hiltille töihin! Hilti on ihan mahtava työnantaja, ja kaikki kollegat ovat ottaneet minut vastaan erittäin hyvin. Arvostan todella paljon, kuinka paljon Hilti panostaa työntekijöihinsä. Täällä oikeasti välitetään ihmisistä, ja se näkyy ihan jokapäiväisessä toiminnassa. Pidän myös siitä, kuinka kansainvälinen meidän työympäristö on. Meillä on Espoon toimistolla työntekijöitä ympäri maailman, ja myös meitä suomalaisia on lähtenyt laajalti maailmalle viemään suomalaista osaamistaan eteenpäin. Tulevaisuudessa toivon ehkä itsekin pääseväni kokemaan Hiltin toimintaa myös muualla päin maailmaa.

Parasta työssäni on olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Vietin perehdytykseni aikana paljon aikaa kentällä meidän edustajien kanssa, ja se oli todella antoisa ja kattava tapa oppia ymmärtämään Hiltin toimintaa paremmin ja nähdä mitä meidän avaintyöntekijät tekevät päivittäin. Aion jatkossakin pitää säännöllisesti kenttäpäiviä, jotta pysyn kärryillä miten meillä menee ja opin lisää liiketoiminnastamme.

Työskentelen pääsääntöisesti Espoon pääkonttorillamme, jossa voin vapaasti valita työtilani sen mukaan, mitä kulloinkin olen tekemässä. Jos minun pitää keskittyä johonkin tarkkuutta vaativaan työhön, voin mennä meidän Silence-tilaan työskentelemään, jolloin voin rauhassa keskittyä vain omaan tekemiseeni. Jos taas teen työtä muiden ihmisten kanssa, voin työskennellä meidän Collaboration-tiloissa, joissa on sallittua keskusteleminen työkavereiden kanssa. On hienoa, että pääkonttorilla on niin paljon vaihtoehtoja erilaiseen työskentelyyn. Musikaalisena ihmisenä suosikkituotteeni on ehdottomasti radio-laturi RC 4/36-DAB. Sen avulla voi työmaalla kuunnella musiikkia samalla kun lataa akkuja.

2019 KESÄKUUn hiltiläinen: HARRI MÄENALANEN

Harri Mäenalanen

Olen työskennellyt Hiltillä 2,5 vuotta ja ensimmäinen positioni Hiltillä oli Account Managerin tehtävä Tampereen rakennusteollisuuden tiimissä. Nyt olen reilun vuoden ajan toiminut samaisessa tiimissä Regional Account Managerina hoitaen avainasiakkaita Pirkanmaan seudulla.

Normaali työpäiväni kattaa useamman asiakastapaamisen asiakasyritysteni kanssa ja kumppanuuksien rakentamista heidän kanssaan. Teen paljon myös yhteistyötä sekä suunnittelutyötä sisäisten ja ulkoisten toimintasektoireiden kanssa. Työpäivien erilaisuus tuo vaihtelua päiviin ja erityisesti kun pääsee auttamaan asiakasta heidän ongelmatilanteissaan, tuo se aina myös positiivista draivia omaan päivään. Työssäni on parasta kumppanuuksien rakentaminen asiakasyritysten kanssa sekä tottakai loistavat tiimikaverit ympäri Suomen.

Hiltillä parasta on ehdottomasti joustava työskentely, ihmisläheinen johtamiskulttuuri sekä tiimityöskentely, jossa pyritään ottamaan yksilön vahvuudet huomioon.  Suosikkituotteeni ehdottomasti on akkukäyttöinen väliseinärankanaulain BX 3 L - asentajaystävällinen laite, joka mahdollistaa pölyttömän työskentelyn haastavissakin kohteissa ja jonka avulla asiakas pystyy lisäämään omaa tuottavuuttaan työmaaolosuhteissa merkittävästi.

2019 toukokuun hiltiläinen: Juha tavi

Juha Tavi

Aloitin Hiltillä elokuussa 2011 teknisenä myyjänä Espoon ja Länsi-Uudenmaan alueella. Toimin tehtävässä 2,5 vuotta, jonka jälkeen aloitin tuotepäällikön tehtävissä vastuualueenani akku-ja sähkötyökalut. Nykyään vastaan ehkäpä tunnetuimmasta Hilti tuotealueesta: Kombi- ja piikkausvasaroista, joiden ohella myös timanttikatkaisu,-hionta ja -poraustuotteet sekä kaikki Hiltin tarvikkeet kuuluvat vastuulleni.

Hilti on ollut minulle hyvä työnantaja, joka on tarjonnut sopivan ympäristön kehittyä työssäni, kokea ja oppia uusia asioita sekä mahdollisuuden myös kehittää muita ihmisiä heidän työssään. Minulla on varsin hyvä mahdollisuus muokata omaa tehtäväkuvaani tarpeen mukaan, joten työtehtävissäni on aika paljonkin vaihtelua päivittäin. Ehkäpä merkittävintä minulle on kuitenkin yrityksessä vallitseva kulttuuri - avoin, keskuteleva, salliva ja toimeenpaneva.

Uuden toimistomme myötä meillä on hienot puitteet työskennellä ja voimme valita työskentelemmekö hiljaisessa tilassa vai keskustelun ja yhteistyön mahdollistavassa ympäristössä. Monesti juuri aamupäivisin teen keskittymistä vaativaa työtä kuten markkinointisuunnitelmia, hinnoittelua ja kampanjoiden suunnittelua rauhallisissa työpisteissä. Iltapäivisin teen enemmän yhteistyötä muiden kunssa ja voimme suunnittella esimerkiksi koulutuksia tai vastaan myyntimme kysymyksiin tuotteista ja sovelluksista.

On mahdotonta sanoa omaa suosikkituotetta, mutta omien harrastuksien myötä iskevä akkumutteriväännin on ollut erinomainen apuri monessa hommassa.
Mutta katsoessani elokuussa tulevia uutuustuotteita, täytyy sanoa että uusi suosikkituotteeni on vasta tulossa myyntiin!

2019 HUHTIKUUN HILTILÄINEN: MIKKO PYKÄLÄINEN

Mikko Pykäläinen

Olen työskennellyt Hiltillä vuoden verran ja vedän insinööritiimiämme, johon kuuluu koko maan kattava kenttäinsinööriverkosto sekä Keilarannan pääkonttorillamme työskentelevä ECC (Engineering Competence Center).

Kenttäinsinöörit toimivat konsultatiivisessa asiantuntijaroolissa asiakasrajapinnassa ja heidän kanssaan pääsen osallistumaan asiakaskeskusteluihin niin softan, palveluiden kuin myös ratkaisujen myynnin osalta. Nämä ovatkin parhaimpia työpäiviä, kun pääsen viettämään heidän kanssaan kenttäpäivää ja näen, kuinka paljon asiakkaat ja kollegat arvostavat heidän asiantuntijuuttaan. ECC taasen antaa puhelin- ja sähköpostitukea asiakkaille ja kollegoille ratkaisten heidän viikottaisia kysymyksiään ja haasteitaan. Tämän lisäksi ECC tekee myös tekee vaativaa laskentaa ja suunnittelua projekteille. Tätä  on mahtavaa seurata sivusta ja huomata, kuinka he puhelimessa voivat ratkaista visaisiakin kysymyksiä. Lisäksi monimutkainen 3D -mallinnus tai RSTAB -laskenta ei tunnu olevan heille mikään hidaste vaan enemmäkin energiaa antava ja aivonystyröitä kutkuttava haaste!

Normaali työpäiväni ja työviikkoni kuuluu pitkälti strategisten suuntaviivojen luomisesta ja niiden jalkauttamisesta. Lisäksi vietän paljon aikaa viikottaisten rutiinien, sähköpostien ja palavereiden parissa. Ehdottomasti mieluisin tuotteeni Hiltillä on insinööripalvelut! Näitä palveluita meillä löytyy asiantuntijaneuvonnasta aina yksityiskohtaisen suunnitelmien tekemiseen. 

 

 

2019 MAALISKUUN HILTILÄINEN: TINO RÄTY

Please enter alternative text here (optional)

Aloitin taipaleeni Hiltillä jo vuonna 2011 ammattikoulun työharjoittelusta, mutta ensimmäisen määräaikaisen sopimuksen tein virallisesti vuonna 2013. Toimin parin vuoden ajan huoltomekaanikkona Vantaalla kunnes vuonna 2015 aukesi mahdollisuus siirtyä Hiltin Glasgown huoltoyksikköön.

Vietin Glasgowssa kaksi vuotta oppimassa hienoja uusia asioita ja kehittymässä mekaanikkona, jonka jälkeen kesällä 2017 palasin Suomeen. Henkilökohtaisista syistä jouduin olemaan vuoden verran poissa Hiltiltä, mutta toukokuussa 2018 palasin ja heti joulukuussa minut nimitettiin Suomen ensimmäiseksi Local Repair Expertiksi.

Tykkään työskennellä Hiltillä, koska Hilti on erittäin hyvä ja vakaa työpaikka, täynnä mahdollisuuksia niin Suomessa kuin globaalistikkin. Jos vain rahkeet riittävät, tie on auki vaikka mihin! Parasta työssäni on ehdottomasti ihmisten kehittäminen ja coachaaminen sekä uuden roolini tuoma vastuu.

Normaali työpäiväni sisältää kaikkien kuukauden sisällä huollettujen koneiden analysoinnin ja ongelmakohtien paikantamisen ja sitä kautta parhaiden ratkaisuiden löytämisen ja kehittämisen. Koulutan myös muita mekaanikkoja päivittäin ja teen paljon yhteistyötä muiden maiden kollegoiden kanssa sekä globaalisti Hiltin insinöörien kanssa, joiden kanssa mietimme, miten pystymme jatkuvasti kehittämään toimintaamme. Eli työni on hyvin monipuolista ja pidän siitä todella paljon!

Suosikki Hilti tuotteeni on TE 1000 – AVR piikkari, koska se on luotettava ja hyvä työkalu sekä siksi, että olen olen ollut mukana kehittämässä globaaleja huoltostandardeja siihen.

2019 helmikuun hiltiläinen: juha-pekka rissanen

Juha-Pekka Rissanen

Aloitin urani Hiltillä keväällä 2012 myyjänä Jyväskylän Hilti Myymälässä eli aikalailla tasan 7 vuotta sitten. Vuodet 2014-2016 ennen nykyistä tehtävääni toimin energia ja teollisuus -toimiallalla Account Managerina. Nyt olen toiminut myymäläpäällikönä vilkkaimmassa myymälässämme Vantaalla hieman yli 3 vuotta.

Hiltillä työskentelyssä parasta on hyvä työporukka, mukavat asiakkaat ja erinomaiset tuotteet. Hiltillä työskentelyssä arvostan erityisesti sitä, että työntekijän toiveet ja elämäntilanteet otetaaan hienosti huomioon. Omalla kohdallani tämä mahdollisti syksyllä 2017 pienen hengähdyksen reissaamisen muodossa. Pakkasin repun selkään ja matkustin 5kk ympäri Australiaa ja Uutta-Seelantia.

Normaali työpäivä kuluu luonnollisesti pääosin myyntitehtävien parissa, mutta rooliini kuuluu myös uusien työntekijöiden perehdyttämistä sekä myymälän visuaalisesta ilmeestä ja välittömästä saatavuudesta huolehtiminen.

Suosikki Hilti-tuotteeni on SD 5000-A Akkuväliseinäruuvain. Käytettävyydeltään ylivertainen laite, jota on kiva myydä ja josta asiakkaat myös pitävät erityisen paljon.

2019 TAMMIKUUN HILTILÄINEN: SUSANNA KUUSELA

Susanna kuusela

Olen työskennellyt Hiltillä kesästä 2016 saakka eli nyt 2,5 vuotta. Aloitin työni Hilti Myymälöissä Vantaalla ja Kalasatamassa ja puolen vuoden jälkeen siirryin Account Manageriksi PK-seudulle. Toimin siinä roolissa vuoden 2017 ja nykyiseen Regional Account Mangerin tehtävääni tulin vuoden 2018 alussa.

Tykkään työskennellä Hiltillä, koska työ on mielenkiintoista, vaihtelevaa ja monipuolista. Aina oppii uutta ja itseään pääsee haastamaan. Saan työskennellä osaavien ja inspiroivien ihmisten kanssa ja vedämme yhtä köyttä. Lisäksi talon arvojen takana on helppo seistä. Parasta työssäni on ihmiset; mahtava työyhteisö johon saan kuulua sekä myös asiakkaat. Kanssakäyminen sekä ratkaisujen löytäminen ja keksiminen yhdessä vie eteenpäin.

Normaali työpäiväni koostuu asiakastapaamisista sekä toimistotyöstä. Tapaan asiakkaitani heidän toimistoillaan sekä käyn yhdessä Hiltin Account Managerien kanssa työmailla. Pyrin tapaamaan asiakkaita mahdollisimman paljon. Lisäksi päivät kuluvat suunnittelun, hinnoittelun ja tarjousten, asiakkaiden projektien sekä Hiltin sisäisen, osastojen välisen, yhteistyön parissa. Hyödynnän työssäni jatkuvasti esimerkiksi insinööriosaston osaamista.

Suosikkituotteeni vaihtelee, mutta tällä hetkellä se on ehdottomasti uusi TE 2000-AVR -
siitä tulee aina loistavaa palautetta asiakkailta!

2018 JOULUKUUN HILTILÄINEN: JYRKI MARTIKAINEN

Jyrki Martikainen

Aloitin reilut 12 vuotta sitten Jyväskylän Hilti Myymälässä ja sen jälkeen olen ehtinytkin kokeilemaan monia eri työtehtäviä. Olen työskennellyt täällä Suomessa erilaisissa myynnin tehtävissä sekä markkinointijohtajana ja olin myös muutaman vuoden ajan Lontoon myyntijohtajana. Nyt olen toiminut reilun vuoden verran Hilti Suomen toimitusjohtajana ja kaikista näistä eri rooleista on ollut hurjan paljon apua tämän tehtävän hoitamisessa. 

Pidän Hiltillä työskentelystä, koska täällä perheyrityksen pitkäjänteisyys ja kulttuuri yhdistyvät kansainvälisen yrityksen kunnianhimoon ja kasvumahdollisuuksiin. Työssäni parasta on ehdottomasti ihmiset – niin hiltiläiset kuin asiakkaatkin.

Kaikki työpäiväni ovat kovin erilaisia, mutta kyllä niissä on tunnistettavissa tietty kaava, jossa aloitan päiväni yleensä noin kuudelta hoitamalla aamuisin rutiineja kuten sähköposteja. Sen jälkeen päiväni täyttyvät 1-1 tapaamisista tiimini kanssa, asiakastapaamisista sekä kokouksista. 

Hiltin kaikki tuotteet ja palvelut ovat äärimmäiset laadukkaita ja luotettavia sekä pitkän tuotekehityksen tulosta. Ja tällä hetkellä suosikkiratkaisuni on Hilti tuottavuusanalyysi, jonka avulla voimme löytää konkreettisia mahdollisuuksia tuottavuuden kehittämiseksi asiakkaillemme.

 

2018 MARRASKUUN HILTILÄINEN: TIINA KOIVISTO

Please enter alternative text here (optional)

Aloitin Hiltillä tammikuussa 2017 eli kohta kaksi vuotta sitten ja  työskentelin aluejohtajana Keski- ja Itä-Suomen sekä Kymeenlaakson ja Etelä-Karjalan alueella. Vuoden 2018 alussa siirryin aluejohtajaksi pääkaupunkiseudulle ja tällä hetkellä vastuualueeseeni kuuluvat pääkaupunkiseudun lisäksi Lahti, Kymenlaakso sekä Etelä-Karjala.

Ehdin työskennellä ennen Hiltiä noin 10 vuotta vähittäiskaupan parissa, viimeisimpänä marketpäällikkönä S-ryhmässä. Mutta Hiltin myötä minulle avautui avain uudenlainen toimiala ja liiketoimintamalli. Oppimista on ollut hurjasti, mutta kaikkien hiltiläisten tuki on mahdollistanut uuden toimialan haltuun ottamisen. Ja tästä juuri pidän Hiltissä eniten! Täällä ihmiset ovat valmiita auttamaan toisiaan ja onnistumme yhdessä. Vahva kulttuuri, itselleni sopivat arvot ja mahtavat ihmiset tempaisivat minut mukaansa heti ensimmäisestä päivästä alkaen.

Työn monipuolisuuden vuoksi normaalia työpäivää on vaikea määritellä, mutta priorisoin kalenterini viettääkseni mahdollisimman paljon aikaa tiimiläisteni kanssa. Tapaamme yhdessä asiakkaita ja kehitämme toimintaamme. Lisäksi viikkoon mahtuu yleensä erilaisia koulutuksia sekä palavereita kollegoiden, tiimiläisten ja yrityksemme eri toimintojen kanssa. Uusien hiltiläisten perehdyttäminen on myös keskeinen osa työnkuvaani. Työni on myös liikkuvaa ja pääsen haastamaan itseäni hyvin erilaisten asioiden parissa. Koen oppivani joka päivä jotain uutta, tämä on ehdottomasti yksi työni parhaita puolia.

Hilti panostaa hyvin paljon tuotekehitykseen ja lanseeramme monta kertaa vuodessa uusia entistä parempia tuotteita ja palveluita. Elokuussa lanseerasimme uuden TE 2000 -piikkarin ja tämä on ollut ehdottomasti suosikkituotteeni ensikosketuksesta saakka. Kuinka niin kevyellä laitteella voikaan saada niin paljon tuhoa aikaiseksi - tuottavasti ja turvallisesti tietenkin!

2018 Lokakuun hiltiläinen: Jari Männikkö

Jari Männikkö

Joulukuussa minulla tulee täyteen 21 vuotta Hiltillä ja siitä suurimman osan olen toiminut Vantaan asiakaspalvelun tiiminvetäjänä. Tykkään oikeastaan kaikesta Hiltillä - tärkeimpinä mainittakoon täällä työskentelevät ihmiset ja yrityksen kulttuuri. Mutta sen lisäksi minulle on tärkeää myös työn vaihteluvuus. Asiakaspalvelutiimimme tekee todella asiantuntevaa ja hektistä työtä - meillä on monta rautaa tulessa koko ajan, mutta on hienoa vetää näin hienoa ammattilaisten tiimiä. Koko ajan on mahdollisuus kehitää itseään ja oppia uutta hienoista tuotteista ja palveluistamme. 

Normaali työpäiväni on kiireinen mutta monipuolinen. Tuen tiimiä löytämään oikeita ratkaisuja asiakkaiden monimutkaisiin rakennushaasteisiin ja olen itse myös vastaamassa asiakkaiden puheluihin ja autan heitä ratkaisemaan rakentamisen haasteita. Voin ylpeänä todeta, että meillä on hyvin korkea palvelutaso ja vastaamme tuleviin asiakaspuheluihin keskimäärin 10 sekunnissa.Työpäiviin mahtuu myös paljon eri järjestelmien ja prosessien pyörittämistä sekä palavereita muiden eri Hiltin osastojen kanssa.

Erityisesti Hiltin akkutyökalut ovat itsellä lähellä sydäntä monestakin syystä mutta erityisesti siksi, että mökilläni ei ole sähköä, joten akkutyökalut ovat olleen aivan loistavia! Käytän paljon SFC 22 -akkukonetta ja keväällä ostin myös akkusirkkelin. Uusi, kauan odotettu pistosaha täytyy myös hankkia, kunhan ensin vain keksin jonkin projektin, jossa voin sitä käyttää.

2018 syyskuun hiltiläinen: Tuomas Puura

Please enter alternative text here (optional)

Aloitin Hiltillä vuoden 2012 marraskuussa ja työskentelin vuoden verran Jyväskylän Hilti myymälässä, jonka jälkeen siirryin Account Manageriksi. Vastuullani oli Keski-Suomen talonrakennustoimialan pienet ja keskisuuret sekä vahinkosaneerauksen asiakkuudet. Siitä siirryin palveluspesialistin tehtävään, jossa olen viihtynyt mukavasti jo kahden vuoden ajan.

Parasta Hiltillä työskentelyssä on erinomainen työilmapiiri sekä mukavat työkaverit. Lisäksi tuotteemme sekä palvelumme ovat erittäin laadukkaita ja edustavat aina rakennusalan terävintä kärkeä. Omassa työssäni parasta on se, että jokainen työpäiväni on erilainen. Toimialueeni on laaja, mistä johtuen pääsen tapaamaan asiakkaitamme useilla eri paikkakunnilla saaden samalla tehdä yhteistyötä paikallisen myyntihenkilöstömme kanssa. 

Normaalina työpäivänäni saan tarjota asiakkaillemme heidän tarpeisiinsa sopivia Hilti palveluita, kuten Hiltin ON!Track kalustonhallintaratkaisua. Olen päivittäin tekemisissä asiakkaidemme kanssa toimitusjohtajista asentajiin niin työmailla kuin toimistoissa. Työpäiviini kuuluu asiakastapaamisia, kalustoanalyysejä, ON!Track kalustonhallintaratkaisun käyttöönottoja tai käyttöönoton suunnitteluja, asiakkaidemme kouluttamista mutta yhtälailla myös oman henkilöstömme kouluttamista. Työpäiväni saattaa kulua Jyväskylässä, mutta seuraavana päivänä saatan olla jo Kuopiossa, Joensuussa tai vaikka Vaasassa tapaamassa asiakkaitamme.

Suosikkituotteitani Hiltin palveluista ovat ehdottomasti kalustonhallintaratkaisu ON!Track sekä Työkalupalvelu, jotka oikein jalkautettuna tuovat asiakkaillemme huomattavia tuottavuushyötyjä. Tuotteista ehdoton suosikkini on Hilti urani alusta saakka ollut legendaarinen SID-22 (nykyään SID-4) iskevä akkuruuvinväännin. Tällä hetkellä kiinnostusta herättävät myös juuri markkinoille tulleet akkukäyttöset putkipuristimet sekä puurakentajien kauan odottama akkupistosaha. 

 

2018 elokuun hiltiläinen: Juho Salonen

Please enter alternative text here (optional)

Tulin Hiltille töihin vuonna 2005 eli 13 vuotta on vierähtänyt. Aloitin kenttäinsinöörin tehtävässä ja 2008 siirryin markkinointiosastolle, jossa olen toiminut tuotemarkkinoinnin tehtävissä tuotepäällikkönä vastaten erilaisista teknisistä tuotteista.  

Viihdyn Hiltillä erinomaisesti monestakin syystä, mutta yksi tärkeimmistä on työni monipuolisuus. Suunnittelemme globaalin tiimin kanssa tulevia tuotteita ja paikallisen markkinointitiimimme kanssa tulevia kampanjoita sekä tapaan paljon erilaisia asiakkaita yhdessä myyntitiimiemme kanssa. Olen myös mukana kehittämässä rakennusalaa erilaisissa projekteissa asiakkaidemme kanssa. Työssäni on myös tärkeää olla tukena myynnillemme ja vastaan paljon tuotteisiin liittyviin kysymyksiin ja pidän erilaisia ulkoisia ja sisäisiä koulutuksia.

Minulle tarjoutui myös hieno mahdollisuus kansainväliseen työskentelyyn Hiltillä ja olin vuodet 2011-2013 regioonamme pääkonttorilla Machesterissa vastaten installaatiotuotteistamme Pohjois-euroopassa.

Parasta työssäni on hetket, jolloin saamme asiakkaan tyytyväiseksi ja onnistumme joukkueena. Päivittäin tähtäämmekin yhdessä tiimimme kanssa, ei vain täyttämään asiakkaan odotukset, vaan ylittämään ne. Tyytyväiset asiakkaat takaavat jatkuvuuden myös meidän olemassaololle.

Hiltillä suosikkituotteeni on uusi akkukäyttöinen BX3 kiinnitystyökalu. On hienoa, kun pystymme tuomaan asiakkaalle jotain aivan uutta, mikä helpottaa merkittävästi asiakkaan työtä. Uusimpana hittituotteena meillä on ON!Track kalustonhallintaratkaisu, joka mahdollistaa asiakkaalle ennennäkemättömän tehokkaan tavan hallinnoida kalustoaan.

2018 heinäkuun hiltiläinen: Jussi Johansson

Please enter alternative text here (optional)

Olen työskennellyt Hiltillä 15 vuotta myynnin ja tuotehallinnan parissa. Parasta työssäni on olla osa asiakkaiden haastavia raskaansarjan projekteja ja myös loistavat kollegat Suomessa ja ulkomailla tekevät työskentelystä hienoa.

On mahtavaa työskennellä yrityksessä, joka on alansa kärki innovaatioden kehityksessä. Olemme tiimini kanssa vahvasti mukana niin kehittämässä kuin testaamassa uusia tuotteita ja järjestelmiä, joita Hilti tuo markkinoille maailmalla. Tiimini on saanut olla vuosien varrella monessa tuotekehitysprojektissa mukana ja sitä kautta olemme saaneet asiakkaillemme Suomessa aivan terävintä kärkeä olevia innovaatioita testiin ja käyttööön. Näitä tuotteita ja järjestelmiä sitten asiakkaidemme kanssa hiotaan muiden maiden asiakkaiden käyttöön. 

Timantti-  ja purku-urakoinnissa päivät ovat melko hektisiä. On paljon asiakkaiden ongelmien ratkaisua, huollon kanssa koordinointia sekä myös haastavien projektien suunnittelua. Tämän työn suola on se, että voit olla samalla viikolla Etelä-Suomessa miettimässä Hiltin huollon kanssa laitteiden optimaalista huoltoa yhdessä asiantuntevien mekaanikkojen kanssa ja loppuviikosta Pohjois-Suomessa auttamassa asiakkasta haastavassa projektissa paikallisen Hilti edustajan kanssa.

Jos suosikkituote pitää valita, niin kyllä se on elokuussa markkinoille tuleva DST 20-E seinäsahausjärjestelmä, jonka kehityksessä olen ollut 5 vuotta mukana. Uskon, että asiakkaamme arvostavat myös Hiltin tarjoamaa kokonaispakettia, jossa emme ainoastaan myy tuotteita vaan myös koulutamme asiakkaan henkilöstön työmaalla tuotteen käyttöön. Hienoista järjestelmistä ei ole iloa ellei asiakas saa niistä kaikkea tehoa irti!

 

2018 kesäkuun hiltiläinen: Erkki Martikainen

2018 kesäkuun hiltiläinen: Erkki Martikainen

Aloitin Oy Martor Ab:n palveluksessa vuonna 1982, joka 90-luvulla sitten muutti nimensä Hilti Suomeksi - eli 36 vuotta olen ollut samassa yrityksessä ja nyt juhannuksesta jään eläkkeelle.

Olen viihtynyt näin kauan Hiltillä, koska aina uran edetessä on löytynyt mielenkiintoisia ja vaihtelevia työtehtäviä kansainvälisessä ympäristössä. Hilti tarjoaa mahdollisuuden jatkuvaan oppimiseen ja kehittymiseen, jonka myötä on tarjoutunut aina uusia haasteita ja työtehtäviä sekä mahdollisuus saavuttaa merkittäviäkin tuloksia myynnin parissa. Parasta työssäni on ihmiset, ja minulle onkin rakentunut vuosien mittaan laaja kansainvälinen kontaktiverkosto niin Hilti-konsernin sisällä kuin asiakkaiden parissa. 

Olen aamuihminen ja työpäiväni alkavat yleensä aikaisin sähköpostien lukemisella. Jossain päin maailmaa on aina työpäivä, joten käsiteltävää postia aamuksi kertyy tasaisesti. Iso osa Global Account Executive -roolia on ns. orkesterointi eli toimin yhdistävänä linkkinä, asioiden edistäjänä ja järjestelijänä paikallisten Hilti organisaatioiden ja asiakasorganisaatioiden välillä.

Suomen johtoryhmän jäsenyys merkitsee operatiivista johtamista, analysointia sekä strategista suunnittelua ja sen myötä paljon kokouksia ja palavereita. Tehtäviini kuuluu myös paljon suunnittelua, sopimusten ja esitysten valmistelua ja esittämistä.  

Hilti Työkalupalvelu on ehdottomasti suosikkipalveluni, koska se tuo asiakkaille niin kiistattomia tuottavuushyötyjä ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden keskittyä omaan ydinosaamiseensa, kun me huolehdimme työkaluista. Hiltin innovaatiot, niin tuotteiden kuin palveluiden muodossa, saavat minut ja tapaamani asiakkaat aina innostumaan!

 

2018 toukokuun hiltiläinen: Saku Paavola

2018 toukokuun hiltiläinen: Saku Paavola

Aloitin Hiltillä vuonna 2006 ja työskentelen Turun Hilti Myymälässä myymäläpäällikkönä. Normaaliin työpäivään kuuluu myymälän asiakkaiden palveleminen, ratkaisujen etsiminen asiakkaiden ongelmatilanteisiin, uusista innovaatioista kertominen, tuotteiden demoaminen sekä myymälän logistiikasta ja valikoimasta huolehtiminen. Viimeiset pari kuukautta ovat tosin olleet hieman erilaisia, koska olemme avanneet Turkuun uutta myymälää. Uusi myymälä on Suomen ensimmäinen uuden brändimme näköinen ja se antaa täysin uudenlaisen asiointikokemuksen hienoine demoalueineen. Tulee olemaan todella mielenkiintoista kuulla, mitä palautetta saan asiakkailta uusista tiloista ja onko myymälän sijainti heille optimaalinen.

Työssäni tapaan päivittäin useilta eri toimialoilta kymmeniä erilaisia ihmisiä asentajista toimitusjohtajiin. On hieno tunne, kun pystyy löytämään asiakkaalle nopeamman ja tehokkaamman tavan tehdä töitä, joka tarkoittaa myös samalla ajan ja rahan säästöä heille.

Hiltin laatu, innovatiiviset tuotteet ja palvelut sekä mahtava brändi antavat hyvät lähtökohdat menestyksekkääseen työpäivään. Erikoismaininta pitää antaa mahtaville työtovereille ja hyvälle tiimihengelle, se auttaa jaksamaan myös niinä todella kiireisinä päivinä.

Suosikkituotteeni on MQ-kiskojärjestelmä, koska siitä pystyy rakentamaan mitä ihmeellisempiä kokonaisuuksia jokaisen asiakkaan tarpeisiin. Asiakkailta saan todella hyvää palautetta SD 5000-A22 akkuväliseinäruuvaimesta ja erityisesti sen toimintavarmuutta ja kapasiteettia kehutaan useasti.

2018 huhtikuun hiltiläinen: Jorma Seppänen

2018 huhtikuun hiltiläinen: Jorma Seppänen

Olen saanut tehdä hommia Hiltillä jo reilut 22 vuotta ja tällä hetkellä toimin insinööriosaston kehityspäällikön tehtävässä. Aiemmin olen työskennellyt useissa eri rooleissa mm myynti-, markkinointi-, asiantuntija-, projektinjohto- ja esimiestehtävissä. 

Parasta Hiltillä työskentelyssä on huikeat työkaverit, jotka ovat sekä osaavia ammattilaisia että hienoja ihmisiä. Lisäksi suurta iloa on tuottanut Hiltin aito panostus ihmisten kehittämiseen sekä yksilön kulloisessakin roolissa että kohti seuraavaa työtehtävää. Jatkuva, säännöllinen yhteistyö kansainvälisten kolleegoiden kanssa tuntuu etuoikeudelta, josta koen kiitollisuutta.

Normaali työpäiväni pitää sisällään uusien liiketoimintamahdollisuuksien kehittämistä, yhteistyötä erilaisten vaikuttajatahojen ja suunnittelijoiden kanssa sekä uusien tiimijäsenten valmennusta.

Eniten positiivista palautetta saan suunnittelijoilta ja muilta vaikuttajilta Hiltin insinööripalveluista ja teknisestä tuesta. Heille erityisen tärkeää on luotettavat palvelumme, joiden avulla he saavat nopeasti vastaukset heitä askarruttaviin kysymyksiin. Tämä mahdollistaa heidän tehokkaan ja menestyksekkään työskentelyn omissa tehtävissään.

 

2018 maaliskuun hiltiläinen: Mikko Turunen

2018 maaliskuun hiltiläinen: Mikko Turunen

Olen työskennellyt Hiltillä pian 6 vuotta ja tällä hetkellä työskentelen Aluejohtajana ja esimiehenä myyntitiimilleni. Ennen nykyistä rooliani olen työskennellyt teknisenä myyjänä vastaten isojen rakennusliikkeiden asiakkuuksista Keski-Suomen alueella sekä toimialaspesialistina vastaten konevuokraamoasiakkuuksista Itä-Suomen alueella.

Parasta Hiltillä työskentelyssä ja samalla parasta työssäni ovat loistavat työtoverit ja erinomainen tiimihenki. Lisäksi minulle tärkeää on se, että tuotteemme ja palvelumme ovat laadukkaita ja voin olla ylpeä saadessani myydä niitä.

Normaali työpäiväni koostuu asiakaskäynneistä ja tiimini tukemisesta heidän työssään. Olen usein mukana alueeni tärkeimpiä asiakkaita tavatessamme ja lisäksi hinnoittelun ohjaaminen ja tiimin osaamisen kehittäminen ovat tärkeä osa työpäivääni.

Suosikki Hilti-tuotteeni on PR 30-HVS A12 -tasolaser. Se on kestävyydeltään ja helppokäyttöisyydeltään vertaansa vailla ja asiakkailta saatu palaute on aina ensiluokkaista!

 

2018 HELMIKUUN HILTILÄINEN: JAMES DOCKERY

2018 HELMIKUUN HILTILÄINEN: JAMES DOCKERY

 

Aloitin työskentelyn Hiltin päävarastolla vuonna 2008 ja kun Hilti sitten ulkoisti varastopalvelunsa, siirryin siinä samalla uuden yrityksen palvelukseen. Mutta jonkin ajan kuluttua huomasin, että kaipasin Hiltiä ja sen kulttuuria ja ihmisiä. Kokeilin töitä muutamassa eri yrityksessä, mutta ne eivät vain olleet yhtä mielenkiintoisia ja niiden työskentely-ympäristöissä oli selviä puutteita Hiltiin verrattuna. Joten yhtenä päivänä suuntasi takaisin Hiltille tiedustelemaan, olisiko minulle tarjolle töitä. Ja kyllä, sain samantien paikan Hiltin huollosta, jossa työskentelen edelleen.

Aluksi työskentelin työkalujen vastaanotossa ja nykyään toimin huoltomekaanikkona vastuullani katkaisu- ja hiontatyökalut. Työympäristömme on hieno sekoitus eri kulttuureita ja ihmisiä eri taustoista. On hienoa päästä työskentelemään näiden ihmisten kanssa joka päivä ja tehdä tärkeää työtä, jolla on oikeasti merkitystä. Vanhana koripalloilijana pidän erityisesti tiimityöskentelystä ja tiimini merkitsee minulle paljon ja saamme hienoja tuloksia aikaan. Parasta Hiltissä on mielestäni ympäri Suomen olevat Account Managerimme. He tekevät hienoa työtä kohdaten joka päivä lukuisia asiakkaita, kertoen tuotteistamme ja auttaen asiakkaita heidän projekteissaan. He ovat kuin yrityksemme sormenpäät, jotka koskettavat asiakasrajapintaa ja me muu organisaatio olemme kämmenenä tukemassa. Tietysti myös meidän 3 päivän huoltolupas on loistava! On hienoa olla mukana toimittamassa tätä lupausta asiakkaille, koska eihän sitä voisi huonompaa palvelua odottaakaan alan parhailta työkaluilta.
 

 

2018 tammikuun hiltiläinen: Asta Häkkinen

2018 tammikuun hiltiläinen: Asta Häkkinen

Aloitin Hiltin asiakaspalvelussa reilut 9 vuotta sitten ja sen jälkeen toimin johdon assistenttina, mutta nyt viimeiset 7 vuotta olen toiminut brändin ja viestinnän parissa. Viime vuoden alussa otin vastuulleni puhtaasti vain digitaalisen markkinoinin, joka pitää sisällään sosiaalisen median, sähköpostimarkkinoinnin, videot ja nettisivut. Olemme aktiivisia niin somessa, netissä kuin meilien lähettäjänäkin, joten puuhaa kyllä riittää.

On hienoa päästä työskentelemään joka päivä loistavien työkavereiden kanssa yrityksessä, joka oikeasti arvostaa työntekijöitään, ja lisäksi työskentely premium-brändin parissa tekee työstä hyvin mielenkiintoista.

Hiltin tuotteet ovat vertaansa vaille mutta meillä on myös monia hienoja palveluita helpottamaan rakennusalan arkea, kuten supernopea Huoltopalvelumme, laadukkaat Insinööripalvelumme sekä Hilti ON!Track Kalustonhallintaratkaisu. 

 

2017 helmikuun hiltiläinen: Mikko Ihanamäki

2017 helmikuun hiltiläinen: Mikko Ihanamäki

Työskentelen Hiltillä neljättä vuotta ja toimin mielenkiintoisten energiateollisuuden projektien parissa.

Työpäiviini kuuluu paljon mitoitusta, suunnittelutyötä ja työmaalla käyntejä. Energiateollisuuden projetit ovat isoja ja haastavia ja juuri se tekee tästä työstä hyvin mielenkiintoista ja samalla se on hyvin antoisaa.

Kutsumus raskaan teollisuuden pariin tulee osittain jo verenperintönä kotiseudultani Satakunnasta, Suomen teollistuneimmasta maakunnasta!

Suosikki Hilti-tuotteeni ei ole työkalu vaan tarjoamamme palvelut, kuten esim. Insinööripalvelut tai Huoltopalvelu, joista olen saanut paljon hyvää palautetta asiakkailtani.

2017 maaliskuun hiltiläinen: Katja Okkonen

2017 maaliskuun hiltiläinen: Katja Okkonen

Työskentelen Hiltillä yhdeksättä vuotta ja vastaan Hilti Myymälöiden markkinoinnista ja myynnistä kollegani kanssa.

Ihmiset ovat tehtävässäni tärkeässä roolissa ja pääsen työskentelemään mahtavan tiimin kanssa yhteiseen päämäärään pääsemiseksi. Tämä onkin työssäni parasta, me Hiltiläiset ja upeat asiakkaat. Normaaliin työpäivääni kuuluu esim. uuden myymäläkonseptimme suunnittelu ja lanseeraus, esimiestyötä ja tiimin myynninvalmentamista.

Suosikki Hilti tuotteita on monia, mutta parasta on se, että Hilti Myymälöissä pääsemme demoamaan asiakkaille oikeastaan mitä tuotetta vain – Tervetuloa siis Hilti Myymälään ja testaamaan vaikka huikeaa akkukonetuoteperhettämme!

2017 huhtikuun hiltiläinen: Henrik Salmelainen

2017 huhtikuun hiltiläinen: Henrik Salmelainen

Olen työskennellyt 17 vuotta Hiltin Myyntipalvelussa ja olen edelleen joka aamu innoissani tullessani töihin! Työssäni on parasta loistava tiimihenki ja laadukkaat tuotteet, joiden myymisestä voin oikeasti tuntea ylpeyttä.

Hiltillä on myös hyvin selkeät arvot ja tavoitteet ja ne sopivat hyvin yhteen omien arvojeni kanssa. Työssäni vastaan asiakkaiden puheluihin ja sähköposteihin yli 12 000 kertaa vuodessa, mutta silti yksikään työpäivä ei ole samanlainen. Toimin myös pääluottamusmiehenä ja vastaan tiimimme kehitystavoitteista ja niiden toteutumisesta.

Suosikkituotteeni on Hiltin panosnaulain DX 460 ja erityisesti uudesta Huoltopalvelustamme on hienoa kertoa asiakkaille, koska se saa heidät aina yllättymään positiivisesti ja toteamaan ”Voiko tuo olla edes totta!”.

2017 toukokuun hiltiläinen: Aapo Ilola

2017 toukokuun hiltiläinen: Aapo Ilola

Aloitin Hiltillä vuonna 2007 keskuvaraston työnjohtajana ja vuodesta 2008 lähtien olen toiminut huollon päällikkönä. Parasta Hiltillä on mielestäni yrityskulttuuri sekä ilmapiiri, joka motivoi tulemaan töihin joka päivä.

Luotsaan loistavaa tiimiä ja nautin heidän kanssaan työskentelystä paljon. Jokainen työpäivä alkaa yhteisellä aamupalaverilla, jolloin käymme läpi tulokset ja päivän tärkeimmät aiheet. Tämän jälkeen työpäiväni täyttyy sähköposteista ja puhelinpalavereista sekä erilaisista projekteista, joilla saan kehitettyä toimintaamme entisestään.

Suosikkituotteeni on ehdottomasti uusi BX 3 akkunaulain! Se on täysin uudenlainen työkalu Hiltin tuoteportfoliossa ja se on osoittautunut erittäin luotettavaksi laitteeksi, jonka huollon tarve on todella vähäinen. Hiltin piikkaus- ja kombikoneet ovat asiakkaiden mieleen ja olen kuullut paljon hyvää myös insinööripalveluistamme.

2017 kesäkuun hiltiläinen: Matias Järnefelt

2017 kesäkuun hiltiläinen: Matias Järnefelt

Aloitin 2013 Englannissa Hiltin myyntijohtajana ja sen jälkeen siirryin Suomeen toimitusjohtajaksi vuodesta 2015 alkaen. Pidän Hiltissä erityisesti siitä, että voin olla ylpeä yrityksestä, jossa työskentelen.

Työssäni on parasta se, että iso osa rooliani liittyy ihmisten kehittämiseen ja sen tukemiseen, että he voivat olla mahdollisimman menestyksekkäitä tehtävissään. Me Hiltillä uskomme, että kun työntekijämme kehittyvät myös yrityksemme kehittyy.

Työpäiväni ovat hyvin vaihtelevia tehtäväkentän laajuuden vuoksi, mutta pyrin priorisoimaan kolmea asiaa:
1) asiakkaiden tapaamista, oppiakseni miten voimme olla heille parempia kumppaneita,
2) aikaa Hiltiläisten kanssa, saadakseni heidän näkemyksen kehitysmahdollisuuksistamme
3) suuntamme kirkastamista.

Suosikkipalveluni on kalustonhallintaratkaisumme ON!Track.
Asiakkaillamme sitoutuu huomattavia pääomia laitteisiin ja materiaaleihin, ja usein niiden hallinnointi on tehotonta ja työlästä. ON!Track helpottaa tätä hallinnointia sekä tuo asiakkaillemme merkittäviä tuottavuushyötyjä. Ehkäpä eniten positiivista palautetta saan asiakkailtamme erinomaisesti toimivasta huoltopalvelustamme.

2017 heinäkuun hiltiläinen: Harri Koskinen

2017 heinäkuun hiltiläinen: Harri Koskinen

Olen työskennellyt 2 vuotta Hiltillä kenttäinsinöörinä ja parasta työssäni on liikkuvuus, vapaus suunnitella oma työni ja mahdollisuus auttaa asiakasta löytämään ratkaisuja teknisiin ongelmiin.

Jokainen työpäivä on erilainen, mutta yleensä niihin sisältyy yhteistyötä asiakkaan kanssa joko toimistolla tai työmaalla tarjoten heille teknistä tukea.

Hiltin tuotteista ehdoton suosikkini on vetokoelaite! Vetokokeella pystymme todistamaan, kuinka paljon ankkurointituotteemme oikesti kestävät ja se saa aina asiakkaan suun loksahtamaan auki

2017 elokuun hiltiläinen: ANNE TIKKANEN

2017 elokuun hiltiläinen: ANNE TIKKANEN

Aloitin Hiltillä vuonna 2005 Hiltin myymälässä ja 2011 siirryin tekniseksi myyjäksi kentälle. Tekemisen meininki ja hyvä yhteishenki ovat minulle tärkeitä asioita sekä laadukkaat tuotteet ja brändi luovat hienon pohjan työnteolle.

Parasta työssäni on asiakkaiden luottamuksen saavuttaminen ja onnistumisen fiilis kaupanteossa. Jokainen päivä on erilainen ja vaikka työpäivä on etukäteen suunniteltu, vastaan tulee aina paljon erikoisia ja nopeaa reagointia vaativia tilanteita. On hienoa tavata paljon erilaisia ihmisiä ja huomata, että kaikesta selviää oikealla asenteella ja hyvällä huumorintajulla.

Suosikkituotteeni on DX 460 -panosnaulain ja asiakkailta saan aina paljon hyvää palautetta lasereista ja piikkareista.

2017 syyskuun hiltiläinen: Mikko Nurmi

2017 syyskuun hiltiläinen: Mikko Nurmi

Tulin kesätöihin Hiltille 15 vuotta sitten ja täytyy todeta, että parhaalla on mukava olla töissä.

Vastaan Hiltin palokatkotuotteista ja toimin suoraan loppukäyttäjien sekä Hilti insinöörien ja myyntitiimien kanssa, joten työni on erittäin monipuolista ja haastavaa. Hiltin palokatkotuotteet ovat teknisesti ylivertaisia ja monipuolisia, joten tuotteiden parissa on erittäin mukava työskennellä.

Työni koostuu asiakkaiden tapaamisesta, koulutusten pitämisestä, tuotteisiin liittyvistä teknisistä asioista sekä uusien tuotteiden lanseeraamisesta. Olen myös aktiivisesti yhteydessä Hiltin globaaliin tiimiin, jotta voimme yhdessä kehittää entistä parempia tuotteita ja palveluita.

Mielenkiintoisimpia työtehtäviä ovat ongelmat työmailla, joissa ongelmat ovat yleensä hyvin moninaisia johtuen kohteen teknisistä ratkaisuista sekä työmaan erikoisvaateista. Suosikki tuotteeni on juuri lanseerattu valuun jätettävä putkipalokatko CFS-CID, joka vastaa työmaiden ongelmiin tiukojen aikataulujen kanssa. Tuotteella on tyypilliseen
Hilti -tapaan erittäin laaja ETA-hyväksyntä, joka tekee tuotteen käytöstä sujuvaa ja ennenkaikkea turvallista!

2017 lokakuun hiltiläinen: JUHANI FARIN

2017 lokakuun hiltiläinen: JUHANI FARIN

Olen työskennellyt Hiltillä 2,5 vuotta, ensin Hilti Myymälässä sitten Account Managerina ja nyt Service & Software specialistina. Työssäni parasta on vapaus suunnitella omat työpäiväni ja kehittää omaa työtehtävääni.  Selkeät tavoitteet, motivoituneet kollegat ja tarjoamamme innovatiiset ratkaisut tarjoavat äärimmäisen inspiroivan työympäristön. Tämän parempaa motivaattoria jaksamiseen ja kehittymiseen saa hakea.

On vaikea määritellä tyypillinen työpäiväni, sillä jokainen päivä on niin erilainen ja se on rikkaus. Service & Software specialistina saan työskennellä Hiltin keihäänkärkiratkaisujen parissa. Päiviini kuuluu myyntiedustajien coachaamista, paljon asiakastapaamisia, ohjelmistojen käyttöönoton suunnittelua ja toteutusta sekä asiakkaan henkilökunnan koulutustilaisuuksia. Suosikkipalveluni on Hiltin On!Track kalustonhallintaratkaisu. Wau-kokemukset, joita palvelua käyttävät asiakkaat kertovat kokeneensa ovat työni suola.

Digitalisaatio tekee varovaista tuloaan perinteikkäälle alalle ja on äärimmäisen mielenkiintoista olla osa tätä digitaalista kehityksen aaltoa, joka muokkaa rakennusalan tulevaisuutta.

2017 marraskuun hiltiläinen: KARI SINKKONEN

2017 marraskuun hiltiläinen: KARI SINKKONEN

Olen työskennellyt Hiltillä 22 vuotta useissa eri tehtävissä. Ensimmäiset 20 vuotta työskentelin kentällä asiakkaiden parissa sekä myynnin esimiehen tehtävissä. Viimeiset kaksi vuotta olen toiminut uudessa roolissani kehitys- ja valmennuspäällikkönä sekä yrityskulttuurista vastaavana Sherpana.

On todella hienoa työskennellä voittavassa joukkueessa alan parhaiden ihmisten, tuotteiden ja palveluiden parissa. Hilti on tarjonnut urani aikana paljon haastavia työtehtäviä ja niiden kautta olen saanut mahdollisuuden itseni ja muiden kehittämiseen. Tällä hetkellä parasta työssäni onkin nähdä kouluttamieni ihmisten kehittyvän työtehtävissään ja sitä kautta auttaa heitä saavuttamaan tavoitteensa. Työpäiväni koostuvat myyntihenkilöiden ja myynnin esimiesten päivittäisestä tukemisesta ja kouluttamisesta sekä Hiltin yrityskulttuurin edistämisestä koko henkilökunnan keskuudessa. Jokainen työpäivä on erilainen, mutta erityisesti nyt kun palkkaamme paljon uusia ihmisiä taloon, on hienoa tavata joka päivä uusia ja innokkaita hiltiläisiä.

Hiltin tuotteet ja palvelut tuottavat oikeasti merkittäviä kustannussäästöjä asiakkaillemme ja erityinen suosikkini on Hilti ON!Track kalustonhallintaratkaisu. Tuotteista mielenkiintoisin on taas kesällä markkinoille tuotu uusi timanttiporauksen vedenkierrätysjärjestelmä DD-WMS 100.

2017 joulukuun hiltiläinen: VILLE JUNNOLA

2017 joulukuun hiltiläinen: VILLE JUNNOLA

Olen työskennellyt Hiltillä 5 vuotta. Ensimmäiset 2 vuotta työskentelin kenttäinsinöörinä myyden teknisiä ratkaisuja suunnittelijoille sekä tukemalla myyntiä kentällä. Tämä jälkeen siirryin isojen projektien pariin ja tällä hetkellä toimin projektitiimin vetäjänä.

On hienoa työskennellä Hiltillä alan parhaiden palvelujen, ohjelmistojen ja tuotteiden parissa. Parasta on osaavat työkaverit, mukava yhteishenki ja tekemisen meininki. Lisäksi olen saanut loistavan mahdollisuuden itseni, muiden ja liiketoiminnan kehittämiseen.

Työni on erittäin mielenkiintoista, koska tiimini toimii vain isojen rakennusprojektien kuten esim. kauppakeskusten, sairaaloiden ja datakeskusten parissa. Työpäiväni kuluvatkin pääosin isojen ratkaisukauppojen parissa sekä oman tiimin tukemisessa. Suosikkituotteeni on MIQ-kiskojärjestelmä ja asiakkaamme arvostavat suuresti suunnittelupalvelujamme liittyen ratkaisukauppoihin.

Jaa

Ota yhteyttä
Ota yhteyttä