- Etusivu
- Tuki & Toimitustavat
- Tuki
- UKK
- Tilausten hallinta UKK
- Tilausten hallinta
Ohjelmistotilausten hallinta
Mikä on Hiltin tilaustenhallinta ja miten pääsen käyttämään sitä?
Tilaustenhallintaportaalissa asiakkaat voivat hallinnoida itse ohjelmisto- ja palvelutilauksiaan. Joidenkin ohjelmistojen kohdalla on mahdollista hallinnoida myös käyttöoikeuksia. Portaali näyttää kaikki tärkeät tiedot tilauksistasi, kuten tilausnumeron, ostotilausnumeron, seuraavan uusintapäivän, lisenssien määrän, jne.
Jos yritykselläsi on aktiivinen ohjelmisto- tai palvelutilaus, voit hallinnoida tilauksia tilaustenhallintaportaalissa. Käytä kirjautumiseen sähköpostiosoitetta ja salasanaa, jotka olet määrittänyt rekisteröityessäsi Hiltin verkkokauppaan. Pääkäyttäjä (tilauksen tehnyt henkilö) löytää linkin portaaliin myös tilausvahvistussähköpostista.
Miksi tilaus täytyy aktivoida?
Tilaus on aktivoitava tilauksen tekemisen jälkeen. Tilaus tulee aktivoida sen henkilön toimesta, joka tilauksen on tehnyt. Tilaus on käytettävissä vasta aktivoimisen jälkeen. Jos tilausta ei aktivoida 90 päivän kuluttua, tilaus poistetaan portaalista eikä tilausta laskuteta. Tilaus on tehtävä uudestaan, jotta se voidaan aktivoida.
Miten voin aktivoida tilauksen pääkäyttäjänä?
- Tilauksen tekemisen jälkeen pääkäyttäjä (tilauksen tehnyt henkilö) saa sähköpostitse aktivointilinkin. Aktivoiminen tapahtuu klikkaamalla sähköpostista painiketta "hyväksy sopimus".
- Luethan läpi sopimusehdot ja klikkaa sopimuksen painiketta "aktivoi tilaus".
- Tilaus aktivoidaan, ja voit aloittaa ohjelmiston tai palvelun käytön.
Huom.:
- Jos et saanut aktivointisähköpostia tai et löydä sitä, voit aktivoida tilauksen myös tilaustenhallintaportaalissa.
- Tilaus on aktivoitavissa 90 päivän ajan tilauksesta.
Mitä voin pääkäyttäjänä tehdä tilaustenhallintaportaalissa?
Pääkäyttäjänä voit hallinnoida tilauksia tilaustenhallintaportaalissa. Klikkaa kolmea pistettä sen tilauksen kohdalla, jota haluat hallinnoida. Voit hallinnoida seuraavia asetuksia:
- Käyttäjien hallinta: Hallinnoi käyttäjiä ja käyttöoikeuksia
- Tilauksen hallinta: Tilauksen yleinen hallinnointi
- pääkäyttäjyyden siirto toiselle käyttäjälle
- ostotilausnumeron muokkaaminen
- maksutavan muuttaminen
- palvelusopimuksen tarkastelu
- tilauksen peruuttaminen tilausjakson loppuun
On tärkeää, että tilauksesi on aktivoitu, jotta voit hallinnoida sitä. Lisätietoja on luettavissa tuotekuvauksesta.
Miten voin siirtää pääkäyttäjän oikeudet?
- Kirjaudu tilaustenhallintaportaaliin sillä sähköpostiosoitteella ja salasanalla, jotka olet määritellyt rekisteröityessäsi Hiltin verkkokauppaan.
- Valitse tilaus, jota haluat hallinnoida.
- Klikkaa "hallinnoi tilausta".
- Klikkaa "siirrä pääkäyttäjän oikeudet".
- Siirrä oikeudet valitsemalla henkilö listalta tai lisäämällä uusi käyttäjä.
- Uusi pääkäyttäjä voi hallinnoida tilausta saatuaan sähköposti-ilmoituksen oikeuksien siirrosta.
Miten voin pääkäyttäjänä tarkistaa laskutustiedot tai ladata tilaussopimuksen?
- Kirjaudu tilaustenhallintaportaaliin sillä sähköpostiosoitteella ja salasanalla, jotka olet määritellyt rekisteröityessäsi Hiltin verkkokauppaan.
- Valitse tilaus, jota haluat hallinnoida.
- Klikkaa "hallinnoi tilausta".
- Vaihtaaksesi ostotilausnumeroa, vieritä sivua alas kohtaan ostotiedot ja klikkaa "muokkaa".
- Tarkastellaksesi laskuja, klikkaa "katso lasku" sivun alareunasta.
- Lukeaksesi palvelusopimuksen, klikaa "Lue palvelusopimuksen ehdot" kohdasta palvelusopimus.
Miksi en näe tilaustani tilaustenhallintaportaalissa?
Käytitkö oikeaa sähköpostiosoitetta kirjautumiseen? Käytäthän sitä sähköpostiosoitetta ja salasanaa, jotka olet määritellyt rekisteröityessäsi Hiltin verkkokauppaan.
Oletko kirjautunut oikean maaorganisaation verkkokauppaan? Sinun tulee kirjautua sen maaorganisaation (esim. hilti.fi - Suomen maaorganisaatio) verkkokauppaan, johon rekisteröidyit tehdessäsi tunnuksen verkkokauppaan.