Palvelujen kuvaus ja Hilti ON!Track-palvelujen erityisehdot

1. Palvelujen kuvaus


1.1.
Hilti tarjoaa Palvelut asiakkaalle Ohjelmisto- ja palvelusopimuksen ja vastaavan Tilauslomakkeen mukaisesti (joihin viitataan yhteisesti termillä "Sopimus"). Palvelu koostuu (i) Ohjelmistosta ja (ii) Asiakastuesta Sopimuksessa kuvatulla tavalla.

1.2. Ilmaiset palvelut. Ohjelmisto koostuu seuraavista ilmaisista moduuleista:   

  • ON!Track Ready mobiili- ja verkkosovelluksena (sitä tukeviin laitteisiin) koostuen seuraavista:               
       a) Hilti Työkalujen hallinta             
       b) Hilti Yhdistettävät työkalut toimintoa tukeviin laitteisiin (esim. akun tila, käyttötiedot, vianetsintä ym.)               
       c) Kalustonhallinta Hiltin kalustolle             
       d) Kaluston seuranta Hiltin kalustolle 

 1.3. ON!Track -kalustonhallinta (maksullinen). Maksullinen ON!Track-ohjelmisto sisältää 

1.3.1. Verkkosovellus
      a) Kalustonhallinta
      b) Varastonhallinta
      c) Kaluston seuranta
      d) Ylläpidon hallinta
      e) Työturvallisuuden hallinta 

 1.3.2. Mobiilisovellus
      a) Kalustonhallinta
      b) Varastonhallinta
      c) Kaluston seuranta
      d) Ylläpidon hallinta
      e) Työturvallisuuden hallinta
      f) Viivakoodin skannaus
      g) Taustaskannaus

 

2. ON!Trackin palvelukohtaiset ehdot

2.1. Ohjelmiston käyttö 

Palveluntarjoaja tarjoaa pääsyn ohjelmistoon yllä luvussa 1.2. kuvatulla tavalla rekisteröinnin ja aktivoinnin jälkeen (tarvittaessa), ja yllä luvussa 1.3. kuvatulla tavalla ammatillisten käyttöönottopalveluiden suorittamisen jälkeen. 

2.2. Valtuutetut käyttäjät ja myönnetyt oikeudet.    

  • ON!Track Ready: Asiakkaan työntekijät rajoittamattomina nimettyinä käyttäjinä 
  • ON!TRACK -kalustonhallinnassa: Asiakkaan työntekijät ja asiakkaan toimittajat ja/tai asiakkaat rajoittamattomien käyttöoikeuksien muodossa 

2.3.  Säilytysaika. Asiakas on vastuussa asiakkaan tietojen säilyttämisestä etukäteen sopimuskauden tai uusintajakson päätyttyä (soveltuvin osin). Palveluntarjoaja poistaa asiakastiedot [180] päivän kuluttua sopimuksen päättymisestä. Asiakastietoja ei voi enää palauttaa tämän ajanjakson jälkeen.

3. ON!TRACK -KALUSTONHALLINTARATKAISUN MODUULIT


a) Kaluston peruskustannusraportit 

Työmaan kalustokustannusten perushallinta. Kaluston, työmaan tai ajankohdan mukaan muokattava kuluraportointi. 

b) Tarvikkeiden hallinta  

Tarvikkeisiin kuuluvat tarvikkeet ja hyödykkeet. Varastotilanteen ja materiaalin sijainnin hallinta, ilmoitukset lisätilauksista, kulutuksen valvontaraportit. 

c) ON!Track Unite (API-tunnukset) 

Pääsy ja käyttöoikeudet ON!Trackin sovellusten ohjelmointirajapintoihin (API:hin) omatoimista integraatiota varten (tai asiakkaan valitseman kolmannen osapuolen tekemänä) kolmannen osapuolen sovelluksilla. ON!Track API:n käyttöä koskevat ON!Track API:n kehittäjäsopimuksen ehdot. ON!Track Unite API on tällä hetkellä beta-vaiheessa ja saatavilla toistaiseksi maksutta. 

d) ON!Track Unite (Hiltin tarjoama integraatiopalvelu)

Pääsy ja käyttöoikeudet valmiiksi rakennettuun integraatioon ON!Trackin ja Hiltin valitsemien ON!Trackin API-toimintoa hyödyntävien kolmannen osapuolen sovellusten välillä (lisätietoja yllä). Ennalta valitut kolmannen osapuolen sovellukset ovat saatavilla seuraavan linkin kautta.

4. Järjestelmävaatimukset

Voidakseen toteuttaa, käyttää ja käsitellä palveluita asiakkaan on varmistettava, että asiakkaan järjestelmät, tietoverkot ja/tai laitteet täyttävät seuraavat järjestelmävaatimukset:

 

Microsoft®
Internet
Explorer®

Microsoft®
Edge

Google
Chrome™

Mozilla®
Firefox®

Apple®
Safari®

Verkkosovellus

IE 11+

Viimeiset kolme versiota

Viimeiset kolme versiota

Viimeiset kolme versiota

Viimeiset kolme versiota

 

Yhteensopiva käyttöjärjestelmä

Yhteensopiva selain

Verkon vähimmäisnopeus/-tyyppi

Vähimmäistiedonsiirto *Riippuu käytöstä

Vähimmäismäärä RAM-muistia

Vähimmäislevytila *Riippuu käytöstä

älypuhelinsovellus

Viimeiset 3 versiota (iOs ja Android)

N/A

3G ja uudemmat

500 MB/month

2GB

200 MB

Voidakseen toteuttaa, käyttää ja käsitellä palveluita asiakkaan on varmistettava, että asiakkaan järjestelmät, tietoverkot ja/tai laitteet täyttävät seuraavat järjestelmävaatimukset:

5. Käyttörajoitukset

Palveluja käyttäessään asiakkaan on noudatettava täysin seuraavia käyttörajoituksia ja hän on yksin vastuussa tarvittavien lievennysvaiheiden toteuttamisesta parhaan kykynsä mukaan mahdollisen virheellisen käytön välttämiseksi:

Kaikkea kalustoa on käsiteltävä niitä koskevien periaatteiden, ohjeiden ja turvallisuussääntöjen mukaisesti sekä valmistajan teknisiä sekä käyttö-, asennus- ja kokoonpano-ohjeita noudattaen. Ohjelmistossa näytettävä kalusto perustuu asiakkaan syöttämiin tietoihin. Siksi asiakas on yksin vastuussa siitä, ettei virheitä ole, että tiedot ovat täydellisiä ja että ne ovat merkityksellisiä asiakkaalle. Ohjelmiston keräämät tiedot eivät välttämättä kata kaikkia kaluston kunnon/valvonnan arviointiin tarvittavia tietoja. Sen vuoksi on asiakkaan vastuulla valvoa ajoittain kaluston (i) huoltoaikataulua, (ii) elinkaarihallintaa ja (iii) fyysistä tarkastusta. Ohjelmisto toimii vain apuvälineenä valvontaan, eikä se takaa virheettömyyttä tai tarkoitettujen toimintojen oikeutta tai sopivuutta. Asiakkaan on ryhdyttävä kaikkiin tarvittaviin ja kohtuullisiin toimiin estääkseen tai rajoittaakseen palvelujen käytön aiheuttamat vahingot. Asiakkaan on suoritettava monimutkaisen ja herkän kaluston käyttöohjeen mukaiset tarkastukset ja ylläpito asiantuntijan avulla, ja palveluntarjoajia suositellaan vahvasti toimimaan näin. 

Hilti ei ole vastuussa asiakastilin tietojen palauttamisesta. Hilti ei ole vastuussa kolmansien osapuolten tai asiakkaiden laatimista API-integroinneista eikä ON!Trackiin valmiiksi integroitujen kolmannen osapuolen sovellusten toiminnasta. Hilti ei ole vastuussa tietojen menettämisestä, sotkeutumisesta tai muokkauksesta intergraation yhteydessä. ON!Track Unite API:n tunnukset on pidettävä turvallisessa paikassa eikä niitä saa jakaa kolmansille osapuolille. ON!Track Unite API tarjotaan tavanomaiseen tietojen integrointiin, mutta sitä ei ole tarkoitettu tiedonlouhintaan, korkean kuormituksen tiedon keräykseen, loukkaavan tiedon keräykseen tai muihin tiedonkeruutarkoituksiin. 

ON!Track Uniten tämänhetkisen beta-vaiheen toiminnot on tarkoitettu vain arviointitarkoituksiin, eivätkö ne välttämättä noudata lakien ja säännösten vaatimuksia. Hilti ei vastaa vahingoista, jotka johtuvat tai liittyvät beta-vaiheen toimintoihin, beta-toimintojen loppumiseen (Hilti voi päättää yksipuolisesti beta-toimintojen ja API:den lopettamisesta).
 

7. Ammattilaispalvelut

7.1. Työmaa-analyysin paikan päällä suoritettavat analyysipalvelut suorittaa palveluntarjoaja asiakkaan tiloissa. Siihen voi kuulua seuraavia toimintoja: 

  • Asiakkaan nykytilanteen arviointi rakentamisessa tapahtuvan seurannan ja hallinnoinnin suhteen 
  • Rakentamisen seurantaan ja hallintaan liittyvien parannuksien tunnistaminen 
  • Resurssien säästöpotentiaalin laskeminen ottamalla käyttöön vastaavat palvelumoduulit palveluntarjoajalta 
  • Hilti ON!Track-käyttöönottosuunnitelman määrittely

 7.2. Ohjelmiston perustaminen 

Ohjelmiston perustamisen suorittaa palveluntarjoaja asiakkaan tilojen ulkopuolella. Siihen voi kuulua seuraavia toimintoja: 

  • Tilirakenteen määrittely, esim. 
  • Kalustokategoriat ja sijainnit 
  • Käyttäjäroolien määrittely 
  • Tietojen vienti/tuonti/syöttämisen tuki 

7.3. Merkintä- ja käyttöönottopäivät 

Merkintä- ja käyttöönottopäivät suorittaa palveluntarjoaja asiakkaan tiloissa. Siihen voi kuulua seuraavia toimintoja: 

  • Tunnisteiden kiinnittäminen asiakkaan kalustoihin 
  • Kaluston lisääminen ON!Track-ohjelmistoon

7.4. Koulutus paikan päällä 

Palveluntarjoaja suorittaa koulutuksen paikan päällä asiakkaan tiloissa. Siihen voi kuulua seuraavia toimintoja:

  • Järjestelmän esittely ja tärkeimmät määritelmät
  • Verkkopohjaisen sovelluksen käyttöönottoon ja käyttöön liittyvä koulutus 
  • Älypuhelinsovelluksen asennukseen ja käyttöön liittyvä koulutus 
  • Palveluntarjoajalta hankitun laitteiston käyttöön liittyvä koulutus
  • Prosessisuositukset
  • Suositus eri kalustotyyppien merkitsemiseksi 

7.5. Verkkokoulutus 

Palveluntarjoaja suorittaa verkkokoulutuspalvelut internetin kautta. Siihen voi kuulua seuraavia toimintoja:

  • Järjestelmän esittely ja tärkeimmät määritelmät 
  • Verkkopohjaisen sovelluksen käyttöönottoon ja käyttöön liittyvä koulutus 
  • Älypuhelinsovelluksen asennukseen ja käyttöön liittyvä koulutus 

7.6. ON!Track Unite -palvelut 

ON!Track Uniteen (API-tunnukset ja Hiltin tarjoama integraatiopalvelu) liittyvät ammattilaispalvelut suorittaa palveluntarjoaja joko asiakkaan tiloissa tai etänä. Siihen voi kuulua seuraavia toimintoja: 

  • Tietojen määrittely ja Hiltin toimittamien ON!Track Unite -integrointien toimeenpano; 
  • Integroitujen sovellusten käyttöön (Hiltin toimittamissa ON!Track Unite -integraatioissa) sekä integroituja sovelluksia käyttäviin uusiin liiketoimintaprosesseihin liittyvä koulutus 
  • ON!Track Uniteen liittyvä konsultointi (kehittäjäkeskus, E2E-testaus, integraatioskenaariot, kumppanit, toimeenpanon ja koulutuksen ajoitus, koordinointi kolmansien osapuolten kanssa ym.)

8. MUIDEN KUIN HILTIN PALVELUT

Firebase Cloud Messaging  Firebase Remote Config Apple Push -ilmoituspalvelu
 

Jaa